INFORMATION GÄLLANDE COVID-19

Vi får just nu många frågor rörande Coronaviruset Covid-19. Läs svaren på de vanligaste frågorna och tveka inte att höra av dig om du vill veta mer.

Du som gäst, precis som vi som arbetar här, besöker oss endast helt symptomfri och när du känner dig fullt friskt. Hos oss respekterar vi avstånd – och hjälps tillsammans åt att minska och begränsa smittspridningen av Covid-19.

HAR HOTELLET ÖPPET SOM VANLIGT?

Vi har öppet  – se öppettider. Hjärtligt välkommen!

HAR NI VIDTAGIT ÅTGÄRDER?

Ja! För att på bästa möjliga sätt minska smittspridningen har vi vidtagit följande åtgärder:

  • All personal har fått instruktioner i hur de bäst ska hantera den aktuella situationen och undvika smitta, allt enligt Folkhälsomyndighetens rekommendationer.
  • All personal uppmanas att tvätta händer och använda handsprit så ofta som möjligt, samt stanna hemma vid minsta symptom på sjukdom.
  • Utsatta ytor, såsom dörrhandtag, betalterminaler och andra kontaktytor tvättas och desinficeras kontinuerligt flera gånger varje dag.
  • Våra offentliga ytor städas med omsorg och noggrannhet.
  • Köks-, frukost- och serveringspersonal följer gängse rutiner för hygien, precis som vanligt.
  • Vi värnar om våra gäster och medarbetare och följer noggrant utvecklingen av hälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar våra rutiner utifrån dessa för att göra vår del i att begränsa smittspridningen.
  • Som ett Best Western hotell har vi vidtagit extra åtgärder enligt vårt kvalitetsprogram, läs mer här.

HUR HAR NI ANPASSAT ER FÖR ATT UNDERLÄTTA SOCIAL DISTANSERING?

Vi har till exempel plockat bort platser i restaurangen och tar in ett mindre antal sittande gäster. Borden i frukostmatsalen är utplacerade så att våra gäster sitter mer utspritt. Möten kan bokas i större lokaler vilket möjliggör luftig sittning med avstånd från varandra.

HAR RESTAURANGERNA ÖPPET?

Vår restaurang O’Learys har pga rådande restriktioner justerat sina öppettider. Läs mer om våra öppettider här.  De dagar restaurangen är stängd kan du köpa en god matlåda med husmanskost i vår reception – och vi kan erbjuda rabatterade priser hos närliggande trevliga restauranger.

HUR SERVERAR NI ER FRUKOST?

Vi har hittat ett bra sätt att hantera vår frukostbuffé på och vill gärna fortsätta med att erbjuda denna populära start på dagen. Vi har vidtagit följande åtgärder:

  • Handsprit finns vid inträde till matsalen
  • Vi har tagit bort och glesat ut bord för ökad social distansering
  • Viss del av sortimentet finns att tillgå i portionsförpackningar
  • Vi byter ut tagbesticken och fat med pålägg kontinuerligt
  • All personal som hanterar mat är noga med handhygienen och ingen går till jobbet med minsta sjukdomssymtom

KAN JAG OMBOKA ELLER AVBOKA MIN VISTELSE?

Vi följer de avbokningsregler som avtalats vid bokningstillfället. Om ni har bokat direkt via oss, d.v.s. gjort en bokning på vår hemsida och vill omboka eller avboka på grund av Covid-19 så ber vi er att vänligen kontakta oss. Antingen via mail eller telefon.